Vår mobilapp

Nu är det mycket som blir enklare. Med vår nya app kan du chatta med kundservice, skicka felmeddelanden, få information om kampanjer och mycket annat. All information rätt ner i fickan till din telefon.

Ladda ner appen
Appen som är helt gratis hittar du på App Store om du använder iPhone eller på Google Play om du har en Android. Sök på Borlänge Energi så kommer den upp direkt.

 

Öppna
När appen laddats ner klickar du på den för att öppna och kommer då till startsidan. Där kan du lätt orientera dig bland de olika funktionerna. Det är bara att klicka på de olika ikonerna för att exempelvis göra felanmälan, kontakta oss eller få information om driftstörningar.

Aktivera mina sidor
För att få tillgång till alla tjänster ska du nu aktivera Mina sidor. Du får då tillgång till information som rör just ditt avtal, fakturor och annat som är privat. Klicka på Aktivera Mina sidor. Fyll i ditt kundnummer, personnummer och e-post. Klicka sedan på Registrera. Om du inte vet ditt kundnummer så hittar du det på din faktura från oss. Om du redan aktiverat Mina sidor via en dator behöver du inte göra det i appen. Inloggningsuppgifterna är detsamma både i appen och i vår webbtjänst.

Logga in
När du har aktiverat Mina sidor så kommer du att få ett mail till den e-postadress som du angivit. Där står dina inloggningsuppgifter. Du kan nu klicka på den gröna ikonen längst upp till vänster, Mina sidor, och få tillgång till alla tjänster.

Välj tjänst
Här kan du nu se dina fakturor, få koll på din elförbrukning, göra flyttanmälan och mycket annat. Har du väl loggat in en gång så behöver du inte göra det varje gång. Du kommer att vara inloggad så länge du inte väljer att aktivt logga ut.

Support
Om du tycker det är svårt eller att något krånglar så hjälper vi dig gärna. Kontakta kundservice via chatten, på telefon 0243 730 00 eller besök oss..

EPiTrace logger