Borlänge Energi har Sveriges nöjdaste privatkunder

27 november 2017

Vi på Borlänge Energi är stolta över den goda relation som vi under lång tid byggt upp med våra kunder. Nu ger två fina utmärkelser ytterligare ett kvitto på att vår verksamhet och samarbetet vi har med våra privatkunder, Borlängeborna, uppskattas.

Svenskt Kvalitetsindex mätning av kundnöjdheten i Energibranschen visar att Borlänge Energi hamnar högst upp på listan i kategorierna elnät och fjärrvärme när privatkunderna får säga sitt. När det gäller fjärrvärme upplever kunderna enligt mätningen ett högt prisvärde och att den klimateffektiva uppvärmningsformen är den rätta lösningen för framtiden. Vi håller självklart med, vilket gör Borlänge till en hållbar stad att leva i.

I kategorin Elnät är det lätt att tro att en felfri elleverans är en konkurrensfördel men i mätningen beskrivs det som något som förväntas, och att det istället är mjuka värden som varumärke och service som bidrar till den största kundnöjdheten.

Lars Larsson, vd Borlänge Energi:

-  Vi är mycket stolta över att ha fått dessa fina priser. Samtidigt känner vi en stor ödmjukhet inför att fortsätta att behålla tätpositionen som ett av Sveriges kundvänligaste företag. Att vi har fått de här fina placeringarna beror på vår fantastiska personal som hela tiden verkar för kundens bästa. Jag tror också att vårt arbete med att aktivt utveckla vår kundtjänst har gett detta fina resultat.

Läs mer här
SKI: Samhällsengagemang och miljötänk ger nöjdare kunder i energibranschen

EPiTrace logger